Wednesday, April 16, 2014

Mental Spaghetti Fest #5 - 8/22 + 8/23 @ The Property - Weldon Twp., MI!!!

Placenta Recordings Family Presents:
MSF5 - 8/22 + 8/23 - 2014 @ The Property - Weldon Township, MI





MENTAL SPAGHETTI FEST #5: The Placenta Recordings Family Reunion!!!

MULTI-GENRE EXPERIMENTAL MUSIC, ART, AND CAMPING FESTIVAL!!!

Featuring live performances by:

FRIDAY 8/22:

4:20 PM - Labia Majora (Kalamazoo, MI) (Female Spoken Word)

5:00 PM - B Nutty (Ypsilanti, MI) (Rap & Hip Hop)

5:30 PM - Cooperachy (Ypsilanti, MI) (Rap & Hip Hop)

6:00 PM - Shema (Ann Arbor, MI) (Jazz Fusion)

6:30 PM - Pep-Step (Lansing, MI) (Electronic)

7:00 PM - Death Factory (Chicago, IL) (Harsh Noise/Power Electronics)

7:30 PM - Kkrusty (Chicago, IL) (Chiptune)

8:00 PM - Saskrotch (Chicago, IL) (Chiptune)

8:30 PM - SKGB (Philadelphia, PA) (Experimental/Breakcore)

9:00 PM - William Sides Atari Party (Chicago, IL) (Dance/Experimental/Chiptune)

9:15 PM - Right Eye Rita (Chicago, IL) (Warped Caberet Songstress/Vile Temptress)

9:30 PM - Pierreblooz (Tempe, AZ) (Experimental/Electronic)

10:00 PM - Barbeque (Detroit, MI) (Chiptune/Dance)

10:30 PM - Qixoni (Princeton, NJ) (Breakcore)

11:00 PM - Selector Catalog (Ann Arbor, MI) (Breakcore)

11:30 PM - Bear-Trap (Lansing, MI) (Trap/Bass/Electronic)

12:00 AM - Team Eastside D-Nice (Detroit, MI) (Gangsta Rap)

12:30 AM - 7 Mile Clee (Detroit, MI) (Gangsta Rap)

1:00 AM - Lonesome Cowboy Allstars (Traverse City, MI) (Experimental Funk Jam)

SATURDAY 8/23:

4:20 PM - Lucy's Drive Thru Diner (Detroit, MI) (Experimental/Electronic/Noise)

4:40 PM - Logan Place (Onekama, MI) (Experimental/Electronic/Ambient)

5:00 PM - Joey Rivera (Traverse City, MI) (Comedy/Spoken Word)

5:30 PM - Chamomile Portrait (Bear Lake, MI) (Electronic/Trip Hop)

6:00 PM - Fuck That Noise (Gaylord, MI) (Pop)

6:15 PM - JwashOnaCloud With Dj Donnybellz (Grand Rapids, MI) (Electronic/Rap)

6:45 PM - Bunny and Buggy (New Orleans, LA) (Father/Daughter Noise)

7:00 PM - Kevin Summers (Manistee, MI) (Noise/Power Electronics)

7:15 PM - Amigo (Flint, MI) (Experimental/Noise)

7:30 PM - Visitor 10 (Philidelphia, PA) (Theatrical/Wizard/Hip-Hop)

7:45 PM - What If I Ran Away? (Detroit, MI) (Punk?)

8:00 PM - Night Hawk (Holland, MI) (Stoner Rock/Doom Metal)

8:30 PM - Meat Dog (Lansing, MI) (Punk/Hardcore/Comedy)

8:45 PM - Bruxism (Detroit, MI) (Grindcore)

9:00 PM - Inflatable Best Friend (Kalamazoo, MI) (Psych Punk/No Wave/Surf Rock)

9:30 PM - Brian Barganier (Hartford, CT) (Stand Up Comedy)

10:00 PM - Lionghoulman (Detroit, MI) (Button Pushing Spoken Word/Eccentric Babble)

10:15 PM - Musclebaby (Detroit, MI) (Experimental/Dance/Punk)

10:30 PM - Eprom Colony (Detroit, MI) (Industrial/Dance)

11:00 PM - Watabou (Ann Arbor, MI) (Positive 8-Bit/Grind)

11:15 PM - Dental Work (Traverse City, MI) (Negative/Psychedelic/Noise)

11:30 PM - Crochetcatpause (Detroit, MI/Pittsburgh, PA) (Bizarre/Electro Punk/Hardcore)

11:45 PM - Whitey Alabastard (St. Petersburg, FL) (Extreme/Harsh Noise/Shamanism)

12:00 AM - Bubblegum Octopus (Verona, NJ) (Spazz Pop/Pico Grind)

12:30 AM - Styrofoam Sanchez (Oakland, CA) (Avant-Garde/Noise)

12:45 AM - Cock ESP (Minneapolis, MN) (Extreme/Noise/Performance Art)

1:00 AM - DJ Seani B (Detroit, MI) (Juke)

+ A FEW SURPRISES TBA

ART GALLERY:

Christine April (Beverly, MA)
Dwy Drobena
Vincent Trotto
Rachel Viola
Jesse Warner
Heather Spaleny
Jay Watson
Steve Cattin
Jen Culberson
Walk In Circles
PheltNoise
Kaitlyn Torok
Casey Bailor
Katie Bailor
Janelle Crafts
Zachariah Brown
Lilly Graham
Mista Crowley
Vern Streeter
Brianna Didyum
and many more!!!

VISUAL PROJECTIONS BY;

RACHEL VIOLA
BRIANNA DIDYUM
PLACENTA RECORDINGS
WALK IN CIRCLES

Other fun stuff going on during the weekend:

- Private Tie-Dye Wedding Ceremony w/ a live performance from Roister (members of Frank Zappa & The Mothers Of Invention) (Saturday at 2pm - Main Stage)
- PheltNoise side stage extravaganza!
- Grandma Search/Rescue Party!
- Samantha Lynn's Free Spaghetti Stand!

GATES @ 1:00 PM - MUSIC STARTS AT 4:20 PM - BOTH DAYS!

2 DAYS/2 NIGHTS - $20 DONATION

BUY TICKETS HERE:

2 DAY PASS - http://placentarecordings.storenvy.com/products/7620897-msf5-2-day-pass

1 DAY PASS - http://placentarecordings.storenvy.com/products/7620846-msf5-1-day-pass

A true exploration of the psyche, with a barrage of the senses approach to life, love, sound, community, and visualizations….

CHEERS: OFFICIAL MSF5 CREW, Placenta Recordings Family, Raveyard, Trashfuck Records, Lioncoolman, The Property, Scolex Recordings, Ratskin Records, Far House, Love Earth Music, Forever Gutta, TGS, Last Act Of Defiance Entertainment, 7 Mile Radio, and everyone who makes MSF a reality!!!

+++++

ADMISSION/DONATION INFO:

TICKETS FOR MSF5 ARE LIMITED THIS YEAR!

WE ONLY HAVE 500 1 DAY PASSES AND 499 2 DAY PASSES, AND THEY ARE GOING FAST!

PRE-ORDER RATES at http://placentarecordings.storenvy.com/

Admission - $10 Donation = DAY PASS
Admission - $20 Donation = WEEKEND PASS

GATE RATES:

Admission - $10 Donation @ the gate = DAY PASS
Admission - $20 Donation @ the gate = WEEKEND PASS

Artists Performing = FREE (No one ups this year)

WE ARE LOOKING FOR VOLUNTEERS! VIP PERKS! CONTACT ME: placentarecordings@gmail.com with "MSF5" in the subject line!

WE ARE LOOKING FOR SPONSORS! DOES YOUR BUSINESS WANT TO DONATE/SUPPORT TO MSF5? CONTACT ME: placentarecordings@gmail.com with "MSF5 Sponsors" in the subject line!

WE ARE LOOKING FOR VENDORS! CONTACT ME FOR OPPORTUNITIES: placentarecordings@gmail.com with "MSF5 Vendors" in the subject line!

INFO/GUIDELINES:

-21+ w/ ID ONLY - NO EXCEPTIONS - SORRY!

-FREE WELL WATER.

-7 MINUTE SHOWERS - 15 MINUTE SHOWERS/BATHROOM AVAILABLE IN "THE GREEN LODGE" FOR $1 PER MINUTE - USE THE SHOWER SIGN UP SHEET LOCATED AT THE PLACENTA RECORDINGS MERCH BOOTH.

-FREE PORTA-POTTIES AVAILABLE ON SITE!

-NO OPEN CAMPFIRES! USE THE DESIGNATED FIRE PITS! THEY ARE TOTALLY HUGE :)

-NO FIREWORKS! IT WOULD SUCK TO BURN DOWN THE PROPERTY!

-RESPECT THE LAND! DON'T LITTER! USE THE RECYCLING BINS! THE EARTH APPRECIATES IT :)

-EVERYONE MUST PRESENT ID AND SIGN THE WAIVER BEFORE ENTERING THE FESTIVAL!

-BYOB! FOOD WILL BE AVAILABLE FOR DONATION$, BUT YOU WILL WANT TO BRING SOME SNACKS TOO!

-GLASS IS NO BUENO. WE DON'T WANT TO PICK UP/GET CUT ON BROKEN GLASS. RESPECT PLEASE! USE PLASTIC/CANS PLEASE!

-NO DRAMA, NO FIGHTS, NO STEALING ART OR ANY PERSONAL PROPERTY FROM ANYONE. (TWO YEARS AGO I PERSONALLY STOPPED SOME CHUMP KID FROM TRYING TO STEAL ONE OF THE ARTIST'S PIECES!) YOU WILL BE REMOVED PROMPTLY IF WE FEEL NECESSARY, AFTER WE TAR AND FEATHER YOU. (SEAN B. WILL PERSONALLY TAR AND FEATHER YOU.)

-WE HAVE THE RIGHT TO REFUSE ENTRY/REMOVE ANYONE FROM THE PROPERTY FOR ANY REASON WE FEEL NECESSARY! DON'T FUCK WITH ANYBODY OR ANYTHING!

-WE DO HAVE A BLACKLIST THIS YEAR, AND IT WILL BE ENFORCED. YOU KNOW WHO YOU ARE - SHOW UP AND YOU WILL HAVE PROBLEMS :)

- THE LOCH NESS MONSTER/SHERIFF OF MENTAL SPAGHETTI 5: VINCENT TROTTO. HE WILL BE ENFORCING HIS OWN SET OF RULES.

-EXPECT THE UNEXPECTED!

THINGS THAT YOU CAN BRING TO ENHANCE YOUR EXPERIENCE AT MENTAL SPAGHETTI FESTIVAL 5:

-AN OPEN MIND
-A TENT OR A CAMPER (RV Campers are welcome - plenty of space to roam!!!)
-CHAIRS
-BLANKETS
-EXTRA/WARM CLOTHES
-FLASHLIGHTS
-INSTRUMENTS (DRUMS, ACOUSTIC GUITARS, ETC.)
-PERSONAL BBQ GRILL/CHARCOAL/LIGHTER FLUID
-ITEMS TO TRADE OR SELL IN OUR DIY FLEA MARKET
-FOOD, WATER, VITAMINS, BYOB, ETC.
-CAMPFIRE COOKER (BLACK BERRIES WILL BE ON SITE!)

*ARTISTS AND VOLUNTEERS WHO WANT TO CHECK IN AT THE GATE ANY TIME AFTER 11 AM ON FRIDAY, AUGUST 22 ARE ALLOWED ENTRY OF THE PROPERTY IN ORDER TO SET UP CAMPS, ETC.

DIRECTIONS:

THE PROPERTY IS ON PRIVATE PROPERTY :)

ADDRESS TO TYPE INTO YOUR GPS: 12064 Landis Rd., Weldon Township, MI (This is the closest address to "The Property". Once you arrive here, continue to follow the signs 2 miles down Landis to get to Mental Spaghetti Fest 5!

MORE INFO: http://placentarecordings.blogspot.com/ (Click the "Mental Spaghetti Fest" tab!)

YOU WILL NOT FIND THIS KIND OF EVENT ANYWHERE ELSE - WE ARE FORCE FEEDING NORTHERN MICHIGAN SOME OUTSIDE CULTURE, ONE FEST AT A TIME ;)

RSVP on FACEBOOK here: https://www.facebook.com/events/672392736155652

BUY TICKETS HERE:

2 DAY PASS - http://placentarecordings.storenvy.com/products/7620897-msf5-2-day-pass

1 DAY PASS - http://placentarecordings.storenvy.com/products/7620846-msf5-1-day-pass

OFFICIAL LINK: http://placentarecordings.blogspot.com/2014/04/mental-spaghetti-fest-5-822-823.html

No comments:

Post a Comment